Page 3

RACC_488_CAT

La voluntat d’escoltar, ajudar i servir L’augment de la sinistralitat viària el 2015 ens preocupa. Els deu primers mesos de l’any els accidents mortals a la xarxa viària espanyola han crescut un 4% i els morts, un 1%. A Catalunya, els morts en accidents s’han disparat un 28%, amb les distraccions al volant, especialment per l’ús dels smartphones, com a primera causa de sinistralitat, origen d’un 23% d’accidents amb víctimes. El RACC ja va advertir, en un estudi pioner el 2008, la relació directa entre accidents i distraccions. Ara, amb altres paràmetres, les distraccions tornen a situar-se en el punt de mira de les iniciatives de prevenció. Per això el RACC ha analitzat l’ús del telèfon mòbil en la conducció en un estudi que aporta conclusions reveladores, com ara que un de cada quatre usuaris utilitza el mòbil “sovint” o “sempre” mentre condueix. Davant aquesta involució, hem de fer una crida als usuaris. Per reforçar aquest missatge, hem incorporat al curs gratuït de Conducció Segura que reben tots els alumnes de RACC Autoescola un nou mòdul teòric i pràctic sobre els riscos associats a les distraccions al volant. Però la responsabilitat en la lluita contra els accidents no ha de recaure només en l’usuari. També a l’Administració cal demanar-li respostes des de la màxima col·laboració i la màxima exigència. A la N-340 a les comarques de Tarragona trobem un cas d’actualitat que il·lustra aquesta postura de col·laboració i exigència. El Club va presentar, al setembre, una proposta per desviar el trànsit de camions per vies de peatge bonificades. El Ministeri ha deixat la iniciativa al calaix i ha optat per la construcció de rotondes que no resoldran el gran problema de la N-340, els xocs frontals. Igual que ara fa uns mesos ens vam posar a disposició de l’Administració per resoldre un greu problema social, ara hem denunciat públicament que no s’hagi aplicat cap solució efectiva ni immediata. En altres àmbits de l’actualitat automobilística, com el cas Volkswagen, cal mostrar-se igualment exigent. El RACC, com a membre de la FIA, Federació Internacional de l’Automòbil, i en coordinació amb els automòbil clubs d’Europa, segueix de molt a prop l’evolució d’aquest cas i analitzarà les decisions del Grup Volkswagen i de les administracions amb l’objectiu que els drets dels seus socis es tinguin en compte en tot moment. Al RACC ens mou la voluntat d’escoltar, ajudar i servir els socis. El que diferencia una entitat mediocre d’una d’excel·lent és l’actitud, la manera de fer les coses. I això demana actuar amb audàcia, atreviment i anticipació. Són valors que mostra el flamant campió del món de MotoGP, el pilot RACC Jorge Lorenzo, que després d’un any d’esforç continuat, ha tornat a dalt de tot. I són valors que també han estat presents al 51è RallyRACC, l’únic mixt terra-asfalt del Mundial i l’únic amb un tram a una gran capital com és Barcelona, una prova que és un exemple d’innovació constant assolida des del lideratge. Costa molt arribar a dalt de tot. Per això no n’hi ha prou amb valorar l’èxit assolit, ni tan sols amb mantenir lo; cal pensar sempre en com millorar-lo. n ESPERANT ENCARA LA SOLUCIÓ PER A LA N-340 EL CAS VOLKSWAGEN I ELS DRETS DELS SOCIS AFECTATS RALLYRACC, ExEmPLE D’INNOVACIÓ Josep mateu President del RACC RACC 3 desembre 2015 ediToRiAL


RACC_488_CAT
To see the actual publication please follow the link above