Page 40

RACC_488_CAT

novetats motor per l’Astra), ha fabricat 24 milions d’unitats. El nou Astra és més curt i menys ample que el seu antecessor, però en canvi aprofita millor l’espai interior, sobretot a les places posteriors. I és fins a 200 quilos més lleuger que el seu antecessor. Amb la qual cosa millora la conducció i redueix també el consum. En disseny, el frontal té una forma més ampla per aconseguir una sensació més baixa i esportiva, i així el 5 portes manté inalterat aquest aspecte esportiu. A l’interior, la connectivitat és molt present gràcies al sistema multimèdia IntelliLink. I de nit una altra novetat important; el sistema IntelliLux LED, una innovadora il·luminació adaptativa que permet conduir amb els llums llargs sense enlluernar. Des de 16.400€. Seat Toledo. La “revolución León”, segons la qual l’èxit del compacte s’ha d’aplicar als altres Seat, es nota en el nou Toledo començant pel lloc de conducció. La connectivitat i la seguretat d’última generació no es queden enrere comparades amb cotxes prèmium. Pesenta nous sistemes d’infoentreteniment, amb pantalles de fins a 6,5’’ i funcions disponibles com el Full Link, Bluetooth i USB integrat. El nou model duplica el contingut de l’smartphone a la pantalla del cotxe i permet l’ús d’aplicacions amb seguretat. En disseny exterior, els nous llums full led, els intermitents integrats i les noves llantes milloren el nivell de percepció. Des de 16.860€. Honda HR-V. El nou Honda HR-V és un SUV compacte que manté un aspecte cupé com s’aprecia sobretot en els laterals. Tot i ser un cotxe que es mou molt bé per carretera i ciutat, l’altura a terra li permet fer els seus primers passos fora de l’asfalt. És el germà petit del CR-V (més gran i orientat al totcamí), i té un preu d’accés molt interessant: 19.200€. L’interior és un dels seus punts forts, amb un espai líder en la seva classe i seients de la part posterior amb el sistema Magic Seat, que ofereix una gran versatilitat. El maleter té una bona capacitat, de 453 a 1.026 litres, i és de fàcil accés, ja que té una alçada de càrrega baixa. En sistemes de seguretat avançats, compta de sèrie amb la frenada activa a ciutat. A triar entre dos tipus de motoritzacions, dièsel i gasolina, de 120 i 130 CV, i tres nivells d’acabat. I pagant una diferència de 1.000€ pot ser amb canvi automàtic. Jaguar XE. Jaguar necessitava una berlina d’aquesta mida per plantar cara als seus competidors alemanys, com l’Audi A4, el Sèrie 3 de BMW o el Mercedes Classe C. I ho ha aconseguit. Com passa en general en aquesta categoria, les places posteriors demanen una mica El nou Honda HR-V és un sUV compacte amb aspecte de coupé, un model que es mou molt i molt bé tant per carretera com fora de l’asfalt. A dalt, el Jaguar XE fa gala de prestacions entre les berlines de gamma alta. RACC 40 desembre 2015


RACC_488_CAT
To see the actual publication please follow the link above