Page 10

RACC_487_CAT

EL RACC PROPOSA 24 TRAMS AMB TRASPÀS DE CAMIONS A LA RCE RACC 10 octubre 2015 mobilitat ● Santiago - Alto de Santo Domingo AP-53 / N-525 ● Segòvia - S. Rafael AP-61 / N-603 es tracta de cap solució teòrica, és una realitat que està en marxa i que dóna resultat a la Nacional II a Girona des de l’abril del 2013. De fet, a la N-II s’ha demostrat tremendament eficaç: d’una mitjana de 15 morts anuals entre 2008 i 2012, s’ha passat a 7 morts en aquests 2 anys de transvasament (3,5 anuals). Objectiu: salvar més vides. A més de l’objectiu prioritari, reduir l’accidentalitat i poder salvar vides, els guanys també es comptabilitzen amb un estalvi de temps i combustible ● Almacelles - Monzó AP-22 / N-240 per als transportistes. El RACC argumenta amb un nou estudi que és possible desviar els camions cap a les vies més segures (autopistes i autovies) en un total de 24 trams de la Red de Carreteras del Estado (RCE), inclosos 4 trams de la N-340. La contrapartida seria poder salvar anualment la vida de fins a 79 persones i evitar 214 ferits greus. També es generaria un benefici social net positiu d’entre 140 i 241 milions d’euros l’any, principalment derivats d’una reducció de l’accidentalitat. I és que, més enllà del drama humà ● Lleida - Borges Blanques AP-2 / N-240 dels accidents de trànsit (per imprevisibles i sobtats) aquests també suposen un cost econòmic i social considerable. Per als transportistes, si es bonifiqués un 50% del peatge, hi hauria un impacte positiu de 109 milions d’euros (94 milions pel descompte dels transportistes que ja circulen actualment per autopista i 15 per als que realitzessin el transvasament). A més, com que les concessionàries tindrien un ingrés net final de 30 milions d’euros, no caldria que l’Administració les compensés per una eventual pèrdua ● Lleó - Campomanes AP-66 / N-630 ● Lleó - LP Lleó-Zamora AP-66 / N-630 ● Miranda de Ebro - Alagón AP-68 / N-124 y N-232 ● Manzanal del Puerto - La Corunya A-6 / N-VI ● Borges Blanques - Montblanc AP-2 / N-240 ● Rubena - Armiñón AP-1 / N-I ● Alfajarín - Fraga AP-2 / N-II ● Silla - S. Joan AP-7 / N-III ● Cartagena - Vera AP-7 / RM-332 ● Martorell - Vilafranca Sud AP-7 / N-340 ● Vilafranca Sud - Torredembarra AP-7 / N-340 ● L'Hospitalet de l'Infant - Orpesa AP-7 / N-340 ● Orpesa - LP Castelló/València AP-7 / N-340 ● Ocaña - El Provencio AP-36 / N-301 ● Honrrubia - Utiel A-3 / N-III ● Ocaña - Conca A-40 / N-400 ● Àvila - Villacastín AP-51 / N-110 ● Ferrol - O Porriño AP-9 / N-550 ● Dos Hermanas - Jerez Norte AP-4 / N-4 ● Villalba - Adanero AP-6 / N-VI ● Tram pilot Foment ● Resta de trams Foment ● Tram proposta RACC Autopista / Autovia Carretera convencional


RACC_487_CAT
To see the actual publication please follow the link above