Page 22

RACC_487_CAT

ACtuALitAt motor La innovació en automoció ve de Silicon Valley El cervell del motor es muda i el cotxe del futur ja no és un rumor. Segons Brian Krzanich, conseller delegat d’Intel, si les prestacions de l’escarabat de Volkswagen haguessin evolucionat tant com les dels microxips en el darrer mig segle, ara el cotxe costaria menys de quatre cèntims d’euro, agafaria els 482.000 km/h i podria circular 850.000 km amb un litre de combustible. No és casual que el primer fabricant mundial de microprocessadors faci referència a l’automoció. Per una banda, les empreses de tecnologia aspiren a desplegar els seus productes i serveis sobre la mobilitat de persones i mercaderies; i per l’altra els fabricants de vehicles miren cap a Silicon Valley per accelerar el ritme d’innovació de la seva indústria. Tesla, innovació digital. És significatiu que el gran impuls als cot– xes elèctrics provingui de Tesla, una empresa creada amb el mateix finançament i desenvolupament que els serveis d’internet. Tant com l’interès d’Apple per l’enorme fàbrica de bateries que Tesla té a punt per als seus cotxes. O com el transvasament d’enginyers entre les dues empreses. En un mercat on la meitat de compradors prefereixen que el seu vehicle i smartphone comparteixin sistema operatiu, Uber, el servei 2.0 que revoluciona els desplaçaments urbans, s’ha compromès a comprar els cotxes autònoms que Tesla produeixi l’any 2020. D’altra banda, Audi, BMW i Daimler s’han aliat per comprar a Nokia el seu servei Here de mapes digitals. I és que la tecnologia digital ja modifica l’entreteniment, l’orientació i el manteniment dels cotxes, i millora l’experiència de conduir-los. En la fase següent, la substituirà del tot. n Per Albert Cuesta RACC 22 octubre 2015


RACC_487_CAT
To see the actual publication please follow the link above