Page 3

RACC_490_CAT

El RACC, protagonista en la nova mobilitat que arriba El món evoluciona a un ritme vertiginós i la tecnologia és cada cop més present a la nostra vida. A l’Estat espanyol hi ha més mòbils que habitants, i un 88% són smartphones que estan transformant la nostra manera de relacionar-nos, d’informar-nos o de comprar. Vivim connectats permanentment, també en el nostre vehicle i fins i tot a la llar, un àmbit on el RACC intervé cada cop més, en assistències i reformes, i on comencem a veure instal·lacions i electrodomèstics intel·ligents. La transformació de la societat afecta especialment la mobilitat, tal com es comprova en les trobades internacionals en què participa habitualment el RACC; les més recents, la conferència de mobilitat convocada per la FIA a Finlàndia o la reunió a Viena amb l’ÖAMTC, l’Automòbil Club austríac. La visió és compartida: anem cap a una nova mobilitat que la tecnologia farà més àgil, eficient i segura, que combinarà diferents mitjans de transport, que serà clarament respectuosa amb el medi ambient, i amb Automòbils Clubs que evolucionen per transformar-se en Clubs de la Mobilitat. Com a RACC, estem convençuts que el cotxe seguirà tenint un paper destacat, diferent de l’actual però cabdal per contribuir, amb un transport públic més eficaç, a millorar la qualitat de l’aire a les ciutats. La nova mobilitat implicarà molta més presència d’automòbils elèctrics i híbrids. Resulta significatiu que Tesla hagi rebut en 15 dies 400.000 reserves d’usuaris d’arreu del món que han avançat 1.000 dòlars per adquirir un nou cotxe 100% elèctric de 35.000 dòlars i 350 km d’autonomia que no estarà llest fins l’any 2017 o el 2018. Així mateix, el cotxe autònom, que circula sense conductor, serà una realitat més aviat que no pensem. En aquest escenari, el RACC no ha de ser espectador, sinó protagonista, l’agent de referència quan es tracti de mobilitat. I això vol dir parlar de cotxes i motos, però també de bicicletes, vianants, trens, aeroports i ports. I fer-ho amb rigor, amb criteris tècnics i especialitzats, allunyats de debats ideològics i visions preconcebudes. Això és el que hem fet amb un tema polèmic a Barcelona, la connexió del tramvia per la Diagonal, al qual hem dedicat una taula rodona amb experts –trobaran més informació en les pàgines d’aquesta revista– i per al qual demanem rigor, transparència i decisions aprovades per una majoria reforçada. O el que hem fet en el cas Volkswagen, enviant els nostres enginyers a Munic i reunint-nos amb el president a Espanya de Volkswagen, tot vetllant pels drets dels socis afectats. El RACC seguirà defensant els usuaris en aquesta nova realitat. Creiem en una mobilitat més segura, basada en comportaments més ètics i responsables dels ciutadans, sostenible i més assequible per a tots. La nostra voluntat com a Club de serveis a la mobilitat és la d’escoltar, ajudar i servir, anticipant-nos a les necessitats de les persones, actuant amb l’audàcia que demani cada situació i creant un valor compartit entre el RACC i la societat; també amb l’organització d’esdeveniments d’impacte mundial, com ara el recent GP d’Espanya de Fórmula 1, el GP de Catalunya de MotoGP o el RallyRACC. El RACC vol ser protagonista de la nova mobilitat que arriba. I aquest és un camí que volem recórrer junts, amb els socis, amb el nostre equip humà, amb tots els qui estimen i valoren el nostre Club i treballen cada dia per millorar-lo. n EL racc ha dE sEr L’agEnt dE rEfErència quan Es tracti dE mobiLitat. EL tramvia: dEmanEm rigor, transparència i consEns. sErEm EXigEnts En dEfEnsa dELs usuaris En EL cas vW. Josep mateu President del RACC RACC 3 juny 2016 EDitoRiAL


RACC_490_CAT
To see the actual publication please follow the link above