Page 28

RACC_488_CAT

motor sport (Pàgina anterior) El Hyundai de dani sordo en acció. Damunt d’aquestes línies, reunió de ‘team managers’ a PortAventura i, direcció de cursa al control central del ral·li. A la dreta, vehicles històrics a barcelona. (Pàgina següent) cursos de cronometratge abans del ral·li; voluntaris en accessos a zones de públic i tram de terra a Mora d’Ebre-Ascó. quines coses han anat bé i quines poden millorar. D’aquestes reunions en sorgeix un esbós de la següent edició. De l’enorme feina feta per tal de transformar el RallyRACC en un ral·li mixt l’any 2010, en van sortir infinitat d’anotacions que han resultat molt útils per fer evolucionar la prova en els anys posteriors. També la feina de prospecció de molts anys ha engrandit els fitxers de l’Àrea Esportiva del RACC, que disposa d’un enorme banc de dades amb totes les carreteres i pistes de terra de les comarques de Tarragona. En cada edició s’apliquen novetats en el RallyRACC, un dels més innovadors del calendari, l’únic amb superfície mixta terra-asfalt i també l’únic amb una etapa urbana en una gran capital europea com és Barcelona. El desembre l’itinerari queda prou definit. Però no és fins als dos primers mesos de l’any en curs quan el recorregut va prenent forma, fins que queda pràcticament decidit a finals de febrer. Implicació del territori. Arriba llavors una feina important: parlar amb el territori. Reunions amb els alcaldes, institucions comarcals, propietaris, etc. Els municipis afectats són consultats per conèixer les seves problemàtiques urbanes específiques i no passar per alt les possibles restriccions sobre medi ambient i fauna. Perquè la col·laboració dels ajuntaments és sempre molt important, en un ral·li, però encara més amb la presència de trams de terra, ja que s’han de fer servir camins veïnals per al desenvolupament de la competició. També la cooperació i la implicació absoluta de PortAventura, Salou i la Diputació de Tarragona és indispensable per aconseguir encaixar amb èxit totes les peces d’aquest complicat engranatge. Quan el recorregut està decidit, s’estableixen els punts exactes d’inici i final de cada tram i el programa de seguretat, que s’haurà de consensuar amb la FIA, sempre dediquem un gran esforç al rallyraCC; és la prova insígnia del nostre club i una pantalla que refleCteix al món què és el raCC i què és el nostre el país” (aman Barfull, direCtor del rallyraCC) RACC 28 desembre 2015


RACC_488_CAT
To see the actual publication please follow the link above