Page 29

RACC_488_CAT

amb un timing d’horaris correcte i complint en tot moment la normativa FIA. El RACC sempre presenta un itinerari lògic i factible, negociat amb la FIA i consensuat amb les marques oficials, a les quals es presenta el recorregut i de les quals es tenen en compte les opinions. Per exemple, no hi ha etapes nocturnes sobre terra perquè generen problemes de visibilitat als pilots. Tots donen la seva opinió i no és fins després de la negociació que el recorregut es confirma com a definitiu. En aquest moment és quan la feina té una especial intensitat. Jordi Barrabés, responsable de l’itinerari, la seguretat i de tota la coordinació de la ruta, aplega totes les propostes i suggeriments. L’itinerari, definit. Amb aquestes informacions, s’elabora, al febrer, el llibre de ruta per als participants i altres documents que definiran –conjuntament amb Mossos d’Esquadra– els talls de carreteres, punts de control i serveis de tot tipus (comissaris de ruta, col·locació de serveis mèdics, grues, bombers, protecció civil, plans d’evacuació, recorreguts alternatius, estudis mediambientals…). També s’estableix Montjuïc: A LA norMALitAt En MEnys DE 5 horEs organitzar un tram cronometrat en una urbs com Barcelona té dificultats i exigeix una gran responsabilitat. Per això aquesta crono va requerir importants mesures de seguretat especials que, a més, havien de ser retirades amb rapidesa després de la cursa per tornar la normalitat al recinte de Montjuïc. El dispositiu especial posat en marxa pel rAcc va permetre que la circulació es restablís a les avingudes Maria cristina i rius i taulet en menys de 5 hores després del pas de l’últim participant. i durant el matí de l’endemà es va desmuntar la resta del dispositiu que ocupava part de la zona de vianants de la Font Màgica i Plaça de les cascades. El rAcc va utilitzar 2.400 metres lineals de barreres de formigó (new jersey) en peces de 2 metres que van ser transportades per 47 camions articulats, a més de 4.200 metres lineals de tanca. també es van instal·lar dues passarel·les elevades per al desplaçament del públic d’un costat a un altre de la pista. En contrapartida, a més de la gran expectació, amb 20.000 persones en directe, la prova va ser retransmesa en directe per Esport3 i teledeporte, i el senyal es va servir a uns 90 països d’arreu del món. RACC 29 desembre 2015 EL rALLyrAcc destaca per la seva innovaciÓ. és l’ÚniC del mundial soBre una superfíCie mixta terra-asfalt i l’ÚniC amB una etapa urBana en una gran Capital Com BarCelona


RACC_488_CAT
To see the actual publication please follow the link above