Page 42

RACC_486_CAT

RACC 42 juny 2015 socis racc Després d’un Dakar tan bo, ens ha sorprès el canvi d’equip a KTM… Jo també estic sorpresa, perquè després del Dakar la gent d’Honda al Japó estaven molt contents. Però quan vam començar a parlar per al Mundial d’Enduro, tot anava molt lent, no acabaven de decidir-se, de concretar… Aleshores KTM em va fer una bona oferta amb un programa de tres anys que em permet preocupar me només de la part esportiva; ells s’encarreguen de la logística i de tota la resta. Què n’esperes d’aquesta nova etapa? És difícil posarse objectius ara. De moment, començar bé el Mundial d’Enduro amb una moto nova i diferent, a la qual m’he d’adaptar. I després pensar en el de raids. Però estic molt animada, he guanyat tranquil·litat amb el canvi: ara em puc centrar només en entrenar i competir. Fer novena al Dakar va ser històric… No m’ho esperava. Repetir el 16è de l’any anterior ja hagués estat un èxit. El que em fa més contenta és que vaig ser molt regular. Excepte en una etapa, a la resta vaig sortir sempre entre els 20 primers, fins i tot un cop des del cinquè lloc. Això també ajuda. Si surts al darrera, trobes molta pols, ja és una altra carrera. Com vas viure el final de cursa? Amb molts nervis, ens passa a tots els pilots, a l’última etapa tots comencem a sentir sorolls estranys a la moto. I a més, sortia vuitena amb el novè a dos minuts, no em podia relaxar. Quan vaig caure i vaig perdre la vuitena posició, vaig preferir ser prudent: era millor acabar novena que engegar a rodar tot el Dakar sencer. El secret de l’èxit? A diferència d’altres anys, vaig tenir molt bones condicions per preparar la cursa. Teníem moto per entrenar i vaig fer dos ral·lis previs al Marroc, m’hi vaig passar un mes. Durant la carrera, la clau va ser navegar molt bé cada dia, sense errors, portar un ritme constant, sense riscos ni problemes mecànics. I ara què? El llistó és tan amunt… És la gent qui el posa amunt; els que correm el Dakar sabem com n’és de difícil. No em vull afegir més pressió. Un objectiu al Dakar? Millorar com a pilot. Després poden passar mil coses. La principal qualitat per córrer el Dakar? Un equilibri entre velocitat i resistència. Has de ser ràpida però és una cursa de quinze dies i, per tant, físicament, has d’arribar preparada. I la ment també hi juga un paper molt important.


RACC_486_CAT
To see the actual publication please follow the link above