Page 34

RACC_487_CAT

motor sport E El pont de l’Eix Transversal, un punt molt concorregut del Rally Costa Brava, amb meta a Lloret. Pàgina anterior: Loeb al Rally de 2012, que va guanyar i va ser el seu comiat amb un rècord de 8 victòries consecutives. evident del Catalunya. Es va dissenyar en trams de Barcelona, Girona i Lleida un ral·li enorme de quatre dies i 1.600 km, de superfície mixta amb 35 trams (2 es van cancel·lar) i 594 km contra el crono amb dues etapes diürnes d’asfalt (20 trams) i dues sobre terra (15). Ja aquest primer any va tornar l’èpica dels anys daurats en aquesta competició: Sainz va liderar el ral·li al final del primer dia, creant una enorme expectació, però el seu Toyota es va negar a arrencar el segon dia. El seu company Armin Schwarz va heretar aquesta posició però va patir un problema similar i va bolcar l’últim dia, encara que va aconseguir acabar i guanyar la seva primera i única prova del WRC. De la terra a l’asfalt. Per al 1992 el RACC va voler assajar un canvi de filosofia: potenciar la part de terra (17 trams) sobre la d’asfalt (11) i rebaixar la competició a tres dies. Sainz es va rescabalar de l’infortuni d’un any abans i després de batallar dur amb Kankkunen va guanyar davant d’una marea d’aficionats. Després de l’experiència de tots dos plantejaments, el RACC va prendre una decisió que va dotar el RallyRACC de personalitat pròpia: crear una prova només d’asfalt. Excepte els llegendaris Monte-Carlo i Còrsega, la resta de ral·lis dels 90 eren sobre terra, de manera que per al 1993 el RACC va apostar perquè el Catalunya donés aquest singular gir a l’asfalt, en detriment de la seva peculiaritat mixta, cosa que també va fer aquell mateix any el Sanremo. Els anys i les edicions es van succeir i el RallyRACC s’ha convertit en un dels ral·lis sobre asfalt amb més prestigi del continent, primer a la Costa Brava on va aconseguir altes cotes de popularitat, i des del 2005 a la Costa Daurada, el seu actual camp d’operacions. Les gestes esportives de tots aquests anys han estat variades i riques; en podríem destacar una edició d’alt voltatge, la de 1995, amb la lluita al si de l’equip Subaru entre Carlos Sainz i Colin McRae, qui es va resistir a acatar les ordres d’equip fins a la mateixa meta de Lloret. En aquesta edició es va descobrir una trampa en els Toyota, que va mo- RACC 34 octubre 2015 archivo racc El 2001 Es va introduir El pARC D’AssistènCiA De poRtAventuRA, i El 2005 El ral·li passava dEfinitivamEnt a la CostA DAuRADA


RACC_487_CAT
To see the actual publication please follow the link above