Page 35

RACC_487_CAT

tivar la desqualificació de l’equip de la carrera i del Mundial. Eren anys amb una lluita al segon, cosa que sap molt bé Piero Liatti, que va perdre les edicions de 1996 i 1997, només per 7” davant McRae i Mäkinen, respectivament. El parc, a PortAventura. El 1999 es va viure la primera victòria mundialista de la història d’un kit car, el Citroën Xsara del malaguanyat Philippe Bugalski, i el 2000 una de les batalles a tres bandes més impressionants sobre asfalt del Mundial entre McRae, Richard Burns i Sainz. I el 2001 es va introduir el parc d’assistència de PortAventura tot i que el ral·li tenia la seva base a Lloret de Mar. Un presagi, ja que el 2005, un any abans de l’adéu de Carlos Sainz, el ral·li passava definitivament a la Costa Daurada. Des que el RallyRACC forma part del paisatge de Salou, a PortAventura i la Costa Daurada també s’han viscut moments de gran esplendor, com ara l’arribada de Dani Sordo, que el 2006 marcava el seu primer scratx en el mundial i que el 2009 liderava més de mig ral·li; el sentit homenatge a Colin McRae del 2007, poques setmanes després de la seva mort; la incertesa que va provocar, l’any 2010, l’arribada de la terra; o el comiat el 2012 de Sébastien Loeb, 8 vegades guanyador del ral·li. Primer ral·li mixt. En tots aquests anys, el RACC no ha frenat el seu impuls innovador, sovint amb detalls que completen o milloren alguna cosa, però també aplicant canvis de gran abast, com el que va tenir lloc el 2010: la creació del primer ral·li mixt de l’actual WRC. En realitat, el que es va fer va ser reprendre l’estructura amb la qual es va accedir al mundial, rescatant una fórmula mixta oblidada i apartada per la reglamentació… Però que el RACC va jutjar l’adequada per donar un cop de timó a la previsibilitat en què havia caigut la prova i en certa mesura el campionat. No va ser fàcil per a Aman Barfull, director del RallyRACC, convèncer la FIA i els equips que aquest format era el necessari: “Va ser una tasca àrdua, el gener de 2010 vam assistir a la presentació del WRC a París amb un esborrany de l’itinerari i tothom va fer cara com que no, però la veritat és que després d’explicar-nos molt, quatre mesos més tard presentàvem el nou itinerari mixt”. Aquest 2015 fa cinc anys de la transformació del RallyRACC com a única prova mixta del WRC, esquivant la uniformitat amb què la reglamentació encotillava les proves puntuables, un fet que va derivar, de mica en mica, en donar més llibertat als organitzadors perquè les seves proves tornessin a recuperar el que el RallyRACC no ha volgut perdre mai: ser un ral·li amb caràcter. n RACC 35 octubre 2015 @tWorld archivo racc Miquel rovira E Salou celebra el pòdium final en cada edició del RallyRACC Catalunya- Costa Daurada. A la dreta, Carlos Sainz amb Dani Sordo (2004) i, a sota, el tram del 50 RallyRACC a Barcelona (2014).


RACC_487_CAT
To see the actual publication please follow the link above