Page 23

RACC_490_CAT

medi ambient, àgil i fluida– va organitzar a la seva seu un debat públic i plural, moderat pel periodista Antoni Bassas, “amb l’objectiu de reflexionar sobre una infraestructura que pot tenir un impacte clau en la mobilitat de Barcelona”, segons paraules de Josep Mateu, President del RACC. Una nova manera d’entendre la ciutat. Els 4 km de connexió d’un eix viari cabdal són molt més que una nova opció de transport públic. Representen una manera d’entendre com serà la Barcelona dels propers anys. “El tramvia és un depredador de l’espai públic i és una opció per a zones suburbanes, no per al centre d’una ciutat –va argumentar al començament El projEctE, quE Encara ha dE sEr aprovat En El plE municipal, contempla una inversió de 175 milions d’euros En 30 anys. del debat Josep Antoni Acebillo, professor d’arquitectura i qui va ser responsable d’Urbanisme durant l’època de Pasqual Maragall. “Què passarà amb els cotxes que sobraran de la Diagonal? –va plantejar la pregunta oberta a tots els assistents i ell mateix va respondre: “aniran pel carrer València o Mallorca, igual que passava abans de les rondes”. La contrarèplica va venir de la mà del director d’Estratègia de Connexió del Tramvia de l’Ajuntament de Barcelona, Pere Macias, en la seva primera compareixença pública després d’assumir aquesta nova responsabilitat: “El projecte del tramvia és una peça coherent, una peça més per aconseguir una nova mobilitat i ELS PROTAGONISTES dE LA TRIbuNA RAcc SObRE EL TRAm Josep mateu, president del racc “des del RAcc defensem una mobilitat responsable, segura, neta, que sigui àgil i que protegeixi tots els usuaris. I quan diem els usuaris no només ens referim als usuaris que van en cotxe, sinó a tothom: vianants, ciclistes, gent que va en moto, en cotxe o en transport públic. des del RAcc demanem que posem les llargues, no les curtes. La mobilitat és un dret i una responsabilitat i entre tots estem construint la mobilitat del futur. Al RAcc hi som per ajudar.” Josep antoni acebillo, professor d’arquitectura a la università della svizzera italiana (usi) “El Tram és un depredador d’espai públic, una bona opció per a zones suburbanes, no per al centre. Què passarà amb el trànsit de l’Eixample?” Jaume Barceló, catedràtic emèrit, responsable de projectes de transport i tic (upc) “barcelona té una manca de connectivitat en transport que afavoreix els intercanvis modals i ja hi ha una inversió feta que són les dues xarxes del tramvia.” andreu ulied, soci director de mcrit (consultoria de mobilitat) “El tramvia que amplia l’espai públic al centre en unes 5 hectàrees és una operació coherent de transport públic amb una gran capacitat per treure viatgers del vehicle privat.” Germà Bel, catedràtic d’economia aplicada (uB) “El tramvia no és el millor instrument; per al segle XXI calen ciutats , persones i polítiques flexibles, com la taxa de congestió o les recents etiquetes emeses per la dGT en funció de les emissions.” pere macias, director d’estratègia de connexió del tramvia de l’ajuntament de Barcelona “El tramvia és una peça més d’entre moltes per assolir la reducció del 21% de trànsit privat que marca el Pla de mobilitat urbana de barcelona.” lluís permanyer, cronista de Barcelona “Em pregunto si a l’estranger s’atrevirien a passar el tramvia per un saló. Introduir-lo per la part més noble de la diagonal és un projecte reaccionari, amb una estructura fixa cara i no reversible.” RACC 23 juny 2016


RACC_490_CAT
To see the actual publication please follow the link above