Page 24

RACC_490_CAT

mobilitat Els participants a la Tribuna RACC, davant la seu central del Club. D’esquerra a dreta, Lluís Permanyer, Antoni Bassas, Germà Bel, el President del RACC, Josep Mateu, Josep Antoni Acebillo, Jaume Barceló, Pere Macias i Andreu Ulied. assolir la reducció del 21% del trànsit de cotxes que marca el Pla de Mobilitat Urbana de Barcelona”, fent especial incidència en què “la línia afectarà només el 0,33% del trànsit”. El catedràtic d’Economia Aplicada de la Universitat de Barcelona Germà Bel va concretar la seva postura amb dues idees: la contaminació generada en la construcció de les noves vies no compensarà la reducció d’emissions posterior i la incapacitat de la nova infraestructura per assumir l’enorme demanda de viatges que implicaria. Així, Germà Bel va fer una crida perquè “al segle XXI calen ciutats flexibles, persones flexibles i polítiques flexibles, com la taxa de congestió o les recents etiquetes emeses per la Direcció General de Trànsit”. Opinions de doble direcció. El soci director de la consultoria de mobilitat Mcrit, Andreu Ulied, i el catedràtic emèrit responsable de projectes de transport de la Universitat de Politècnica de Catalunya, Jaume Barceló, es van mostrar partidaris de fer passar el tramvia per l’avinguda Diagonal, almenys de considerar-ho i treballar-ho encara més. Ulied va defensar que les alternatives ja estan prou estudiades i que s’hauria de descartar la circulació del tramvia per l’Eixample “perquè és la més cara, requereix mantenir serveis d’autobús i impediria velocitats competitives al tramvia”; mentre que l’opció que proposa el format túnel “també és cara i abans, el més lògic, seria fer un metro”. Així, doncs, “de les alternatives que queden, la de connectar el tramvia per la Diagonal és l’única que no té arguments per dir-li a l’ajuntament que deixi d’estudiar-ho”. Una postura que el cronista de Barcelona Lluís Permanyer va qüestionar obertament a tot l’auditori: “a l’estranger s’atrevirien a passar el tramvia per un saló?” i deixant clar que “introduir el tramvia a la part més noble de la Diagonal és un projecte reaccionari, amb una estructura fixa que és cara i no reversible”. Després de tres hores d’un intens debat, punt i final per part del moderador, el periodista Antoni Bassas. Dues coses van quedar clares al nombrós grup d’assistents: el tramvia desperta passions i el projecte actual encara té massa incògnites sense resoldre. n Els 4 km de connexió d’un eix viari cabdal són molt més quE una nova opció dE transport públic. RACC 24 juny 2016


RACC_490_CAT
To see the actual publication please follow the link above