Page 9

RACC_486_CAT

Generalitat i el RACC van entrar de la mà com a membres fundadors del consorci Euro NCAP, dedicat a la millora dels cotxes a partir de la realització de proves de xoc molt exigents. Euro NCAP avui és un referent de la seguretat a escala mundial, i ha contribuït, sobretot, al fet que la seguretat sigui un reclam de primer ordre en el moment de la compra d’un vehicle. A més, a través del consorci EuroRAP, dedicat a l’avaluació negres –el RACC i el Servei Català de Trànsit (SCT) en són membres des del 2002– s’ha contribuït a la gran millora de la xarxa viària que s’ha produït fins a l’actualitat. La Fundació RACC també ha promogut estudis que han tingut una repercussió pràctica per a la seguretat viària. Com a exemple d’això tenim la proposta de desviar camions Girona, de la N-II a l’AP-7, o a Tarragona, de la N-340 ➝ de l’estat de les carreteres i a la identificació de trams des de carreteres nacionals cap a autopistes (a RACC 9 juny 2015 Miquel Nadal Director Fundació RACC (D’esq. a dta) Promoció del full de rescat; simulació sobre els beneficis de l’ús del cinturó; la campanya “Tots som vianants” a Barcelona i Madrid, i els patrons de la Fundació RACC a la presentació de les Aules de Mobilitat, l’any 1996. No perdeM l’aMbició Els últims 20 anys les millores en la seguretat viària al nostre país han estat espectaculars, amb resultats que han anat molt més enllà del que podíem esperar. Avui podem dir amb satisfacció que estem entre els millors nivells d’accidentalitat d’Europa. Tot i així, queda molt per fer: 1. Seguretat viària. Els suecs parlaven a principi dels 90 de la “Visió Zero” en accidentalitat. Semblava una utopia, però actualment ho comencen a veure com un objectiu factible i s’han marcat el 2050 com a l’any per assolir-ho. L’objectiu zero hauria de ser també un objectiu per al nostre país al voltant de l’any 2050. 2. cotxe connectat. Internet i la tecnologia està capgirant la forma de conduir i mantenir els cotxes, amb infinitat d’oportunitats que hem d’aprofitar. Empreses com Google, Apple i Microsoft estan avui bolcades en desenvolupar aquestes oportunitats, que probablement en poc temps seran una realitat a l’abast de molts conductors. 3. Medi ambient. Actualment disposem de tecnologia per disminuir les emissions de CO2 dels cotxes i és important que la regulació fixi requisits exigents als fabricants. Però en paral·lel els usuaris també han de ser coherents amb el seu comportament, i fer que les emissions es redueixin al mínim. Més que amenaçar o sancionar, l’objectiu ha de ser informar i seduir, creant les imprescindibles complicitats amb els usuaris.


RACC_486_CAT
To see the actual publication please follow the link above